אולי תרצו לקרוא גם....

פיתרון לקרטוזיס פילאריס? סבון של קמדיס

 לקח קצת זמן אבל גם זה הגיע ולאט לאט אני חוזרת לשתף תכנים כי זה פשוט לנפש 😊 ג'ל לניקוי פנים לעור שמן הנוטה לפצעונים CLEAR של Kamedis  קיבלתי את המוצר לסקירה(אני פניתי ויזמתי) שבוע לפני 7.10 הארור והכל התהפך ובכלל לא יכלתי לגשת למוצר וזה הגיוני. עבר זמן ועכשיו אני מרגישה טוב לשתף נתחיל מקצת הקדמה. אני מתמודדת עם קרטוזיס פילאריס. חפשו בגוגל להבין בהרחבה ובקיצור זה פשוט נקודות כאלה בעור סטרובר סקין וכל התיאורים האלה שזה לא מסוכן וכזה אבל זה פשוט לא נוח ונעים לי באופן אישי. עבורי זה תחת רפואו וכאן אני לא שומרת על נטול אכזריות אז ניסיתי סבון מסויים שעבד די טוב אבל רק בידיים ועוד מקום וברגליים לא ממש. טוב סיימתע אותו וחיפשתי אופציה ממותג שלא מנסה על בע"ח וראיתי המלצה על המוצר הזה. העיקרון כאן זה שהמוצר מכיל חומצה סליצילית 2% שזה גבוה במידה הטובה ושזה הרכיב העיקרי שהיה לי גם בסבון הקודם שעזר לי חלקית אז אמרתי העיקרון כאן זהה בנוסף ראיתי בביקורת שהסבון הזה של קמדיס לא מייבש את העור משהו שהוא חשוב כי כשיוצרים ניקוי עמוק לעור במקרים כשצריך חשוב שהעור גם לא יתייבש כי אם הוא מתייבש זה יו

My story About veganism and How I did it - הסיפור שלי על טבעונות ואיך עשיתי את זה

שנה ותשעה חודשים, בדיוק שנה ותשעה חודשים - מהפעם האחרונה שצרכתי מוצרי חלב כדרך קבע. משם זה התחיל. ראיתי תמונה מסויימת, מהדף בפייסבוק "חלב ועובדות" משהו כזה, די הזעזעתי. אני חייבת להודות. ופתאום, בלי להניד עפעף - החלטתי שאני לא צורכת יותר מוצרי חלב. מכל סוג שהו. תמיד כשהתקרבתי/עמדתי במצבי לחץ שהיו מולי מוצרי חלב עלה בי גועל נוראי שגרם לי לסובב את הראש בלי יכולת לגעת בזה. וככה זה המשיך. עוד ועוד. ובשביל לדעת בדיוק כמה זמן אני לא צורכת חלבי הלכתי לפוסט "רק על עצמי ידעתי לספר" שנכתב בבלוג קוסמטיקה שלי והתאריך מורה על 20.2.13 ואחרי חשבון פשוט התחוור לי שוואלה - אני ממש אוטוטו אהיה שנתיים אחרי הגמילה. זו תחושה ממש טובה.

אז משם, משם הכל התחיל, בדיוק כשהפסקתי לצרוך חלבי הפסקתי לצרוך קוסמטיקה מנוסה על בע"ח. עברתי למותגים שלא מנסים. בחודשים האחרונים עברתי לקוסמטיקה טבעונית J
ואתם שואלים, איך כל זה בסוף יתחבר לסיפור הטבעוני שלה? חכו, לכל דבר יש את זמנו ;) אז אחרי שהפסקתי לצרוך חלבי פשוט חיפשתי, כמו כמעט כולם - "תחליפים". ניסיתי טופו, ניסיתי סוגי חלב שונים - בעע, היה זוועה. באמת. או שפעם לא קיררתי את זה מספיק או שפשוט נפלתי על סוגי חלב צמחיים לא טעימים. היו לי נסיונות שקצת כשלו בהתחלה. אבל לא נכנעתי, המשכתי להאמין שיכול להגיע היום שבו אמצא לעצמי תזונה טבעונית שאוהב. שלא הכל אבוד ושצריך לתת לזה את הזמן שלו, ההסתגלות והמעבר.
מתי הכרתי לראשונה את המושג "טבעונות" הדבר הנפלא הזה קרה דרך חברה - מרינה, כן, אני מתכוונת אלייך יקירה ♥ שהיא בעצמה טבעונית וכשהכרתי אותה החלק הזה בה מאוד בלט. היא דיברה על זה לא מעט ובעצם ברוב השיחות שלנו איכשהו הנושא תמיד עולה. זו הייתה הפעם הראשונה שנחשפתי לנושא, אחרי זה אולי חצי שנה - שנה שנגמלתי מהחלבי(כפי שהסברתי כאן למעלה ^^). ומשם עבר לא מעט זמן עד שהגעתי לאתגר22 במאי האחרון, הגעתי לזה דרך פרסום בפייסבוק שנורא קרץ לי והחלטתי להתנסות בזה. מאז אני באתגרים הללו - כל חודש מחדש,

מה זה אתגר22?
אתגר22 הוא כפי המשתמע מהשם - אתגר, שכל אחד שמתעניין בטבעונות יכול להצטרף אליו דרך האתר הרשמה באתר אנונימוס. האתגר קם אחת לחודש, כל פעם מחדש. 22 יום של התנסות בתזונה טבעונית, כל פעם ניתן להרשם(גם אם הייתם כבר באתגרים קודמים - תמיד אפשר להרשם לכמה אתגרים שתרצו/תזדקקו להם) ולהנות ממה שהקבוצה מספקת. הקבוצה מספקת תמיכה, בראש ובראשונה, מידע - שפע של מידע, כל יום יש אתגר חדש - פעם זה אתגר הקטניות ופעם זה אתגר החלב. האתגרים עולים בתמונות והסברים והם נעוצים בראש הקבוצה. זה באמת משתנה כל יום וכל יום אתגר כזה מאפשר לנו להתנסות בעוד ובעוד דרכים טבעוניות לתזונה בריאה ונכונה. כמובן, לא חובה לבצע את כל האתגרים. וכמובן שלא כולם יכולים להסתדר/יתאים להם כל האתגרים, אבל אלה שאתם כן יכולים - תעשו, זה יעזור לכם הרבה וגם ככה תכירו את האופציות הטבעוניות לדברים מהחי שהייתם צורכים לפני J
היא מספקת המון חמלה, אהבה ואוזן קשבת וזה מאוד עוזר בתהליך המעבר לטבעונות. יש אנשים מקסימים ומיוחדים בקבוצות האלה. הכרתי את חלקם בעצמי, אנשים שמקבלים אותך "כמו שאתה". בלי לשפוט, בלי לגרום לך להרגיש רע אם מעדת פעם/פעמים. פשוט הם שם להיות איתך ולגרום לך להרגיש הכי טוב ובנוח ובעיקר שהמעבר הזה יהיה טוב וחיובי וגם כמובן בפן הבריאותי. שזה מאוד חשוב בפני עצמו, לדאוג לתזונה נכונה, בריאה ומזינה שתתאים לכל אחד באופן אישי ולפי הצרכים שלו וההרגלים שלו. וזה מאוד עוזר, אני באופן אישי כבר ממאי האחרון באתגרים האלה ואני יכולה להגיד שחל אצלי שיפור משמעותי.
חשוב לציין - האתגר מלווה באנשי מקצוע ומדריכים, לכל משתתף מסופק מדריך שתמיד שם לענות על שאלות ולעזור במידת הצורך. יש תזונאים/ת שמלווים את האתגר במטרה לענות על שאלות יותר רציניות ומקצועיות.
למשל הורדתי את הביצים והדגים - בזכות האתגר הזה, כך שאני יכולה להגיד שאם לא הייתי באתגר הזה - סביר להניח שהיה לוקח לי בהרבה יותר זמן להכנס לטבעונות כמו שאני היום. והיי, חשוב לי לציין - אני לא 100% עדיין, אבל אני 95% בערך וזה הרבה. ואני מאוד שמחה על זה,
חוץ מזה, שפעם ראשונה שאני באמת מצטרפת לקבוצות תמיכה, לפני כן די לא התחברתי לקונספט אבל יש משהו שונה בקבוצות של אתגר22.....משהו שבאמת לא נתקלתי במקומות אחרים. הרוב שם לא פאנטים(למרות שחלק כן, אבל הם עדיין מהמתונים ;)) וזה מה שגרם לי להתחבר אליהם ברמה מטורפת. לפני שהגעתי לאתגר חשבתי שרוב הטבעוניים פאנטים(קיצוניים) וזה נורא הפחיד אותי..מודה, אני לא אוהבת שמלחיצים אותי וכופים עליי. עובדה שנכנסתי לאתגר בלי תמיכה סביבתית/לחץ סביבתי. ראיתי פרסומת - עניין אותי וסיקרן אותי וזהו, אז היה לי מאוד נעים וחוויה טובה להכיר טבעוניים רגילים - כמוני וכמוכם, כאילו באמת אנשים רגילים. אנשים שרובם בסביבתנו הרגילה ולא תמיד נדע שהם טבעוניים אם הם לא יגלו לנו ;) אז זה מקסים בעיניי.

קבוצת בוגרי האתגר(יש קבוצת בוגרי האתגר, כשאתם מסיימים את האתגר אתם יכולים להצטרף אליה רק במידה ואתם מעוניינים להמשיך בטבעונות) היא מדהימה, היא הפכה ממש לבית שני עבורי וכל דבר הכי קטן - אני מרגישה בנוח לשתף שם, אני מרגישה שהם באמת תומכים ואוהבים ולא מזיופים, כי הם באמת רוצים שהעולם יהיה טוב יותר - נקי יותר, פחות אכזרי ופחות רווי אינטרסים תעשייתים(ככה אני רואה את זה לפחות). שהעולם שלנו יצמח בצורה בריאה יותר. ושננסה להציל כמה שאנחנו עוד יכולים בשביל שהוא ימשיך להתקיים בצורה טובה בהמשך.
אז לסיכום לגבי האתגר22 - הדבר הכי טוב שחוויתי בחיי, ממליצה בחום רב לכל המתעניין בטבעונות - רק אתגר22 מבחינתי, זה משהו שיתמוך בכם ללא פשרות, אתם לא חייבים להיות שם 24/7, אתם גם לא חייבים לעשות את כל האתגרים. אבל עצם כך שיש לכם מקום חם ותומך ללא פשרות שאתם יודעים שיקשיב לכם לשאלות/תהיות וכל דבר בנושא - זה עוזר המון, תאמינו לי J
אני, יכולה לומר בפה מלא - אל של לפני האתגר - זו לא אל של אחרי, אני אדם אחר. פתאום אני מתחברת לפנימיות שלי. לטבע. לדברים הבסיסים שלפני - לא שמתי עליהם שיט, פתאום אני פותחת את המקרר והופכת ליצירתית והאלתורים שלי מביאים מנות די טובות. לפני, הייתי כ"כ סנובית ואם לא יהיו בדיוק כל המצרכים לתבשיל - אין סיכוי שאני אכין אותו. היום זה לא ככה בכלל, אני לרוב מאלתרת/מכינה דברים שהם קלים יחסית אבל עדיין טעימים. בגלל שאני אדם עצלן אני משתדלת שלא להכין מאכלים מסובכים מדי.

אז, אני לא מאלה שנכנסו ישר - זבנג וגמרנו, הטבעונות אצלי נכנסה לאט לאט. בשלבים איטים למדי. באמת. וזה התחיל מהחלבי ועבר לקוסמטיקה, זה צעדים כאלה, זה לא רק בתזונה, אני לא טבעונית רק בתזונה. אני טבעונית כמכלול חיים שלם, אני טבעונית נפשית, רוחנית, הפכתי מאדם די פסימי לפחות פסימי ושלילי J זה הרוח שלי שפתאום השתנתה - אני אדם שרואה את האופציות שטמונות סביבי. רואה את החיים הטובים יותר. מוצא בדברים הפשוטים והבסיסים שהטבע מספק לנו את הדברים הכי מקסימים ונהדרים שיש. בנאדם שיותר מאושר בחלקו...בהחלט כן J
אז אומנם לוקח לי זמן, אני סופר איטית(יותר מצב), אבל - אני מאושרת בדרך הזו. ככה טוב לי. התזונה זה חלק, לא הכל. הכי חשוב לי זה הנפש, הרוחניות שלי. אני אדם שמאוד מתחבר לדברים שפחות...נראים לעין לאחרים. אני אדם שמח יותר, אין תחושת גאווה יותר מזה כשאני הולכת לקניות ויודעת שאני בוחרת דברים בריאים ופחות ג'אנק. תחושת גאווה פנימית כזו שאני פתאום אוכלת בריא יותר/קונה דברים בריאים יותר. קשה להסביר במילים..זה משהו שמלווה אותך. וזהו נראה לי...שלאט לאט, צעד צעד, בסוף נגיע ל-100% טבעונות אבל בדרך שלי, בקצב שלי. ומה שאני הכי שמחה עליו חוץ מהדברים האחרים לגבי קבוצות האתגר - שהם לא מלחיצים אותי, הם יודעים מקבלים ומבינים שהקצב שלי שונה ואני עדיין מקובלת שם. וזה בסדר. כי כולנו שונים ולכולנו יש קצב שונה. וזה היופי שבדבר J

הפן הבריאותי מאוד חשוב לי לדבר מעט גם עליו - שנים שסבלתי מכאבים בקיבה, ידעתי שהקיבה שלי רגישה משאר האנשים ושפשוט עדיף לחיות עם זה. בימים טובים זה היה נגמר רק בסבל של כאבים כל הלילה והעדר שינה, בימים גרועים יותר - זה היה נגמר בהקאות+העדר שינה וכאבים כל הלילה(ההקאות היו מגיעות אחרי שכבר לא יכלתי לסבול יותר את הכאבים והקאה הייתה משפרת את המצב כי האוכל המזוהם היה יוצא ומפסיק לעשות טרור). אז פתאום שהפסקתי לצרוך חלבי המצב טיפה השתפר, פחות כאבים. פחות התקפים. פחות רגישות לאוכל. ואז הבנתי - וואלה, אני רגישה לאוכל מהחי. לעזאזל. כל השנים האלה אם רק הייתי מודעת שהסרת מוצרים מהחי הייתה משפרת לי את המצב - הייתי רצה על זה, ואחרי שהורדתי גם ביצים ודגים שמתי לב לשיפור יותר משמעותי. וזהו. המצב השתפר, ככה שאני טבעונית דבר ראשון מטעמים בריאותיים ואחרי זה בא גם הקטע האידאולוגי והסביבתי.

*********************************************************************************

לקראת סיום, אני חייבת לציין משהו מהנסיון האישי שלי - בהתחלה כשניסיתי לצרוך תחליפי חלב/תחליפי בשר זה לא היה לי טעים, ומדוע - כי הגוף עדיין היה ספוג בטעמי לוואי של המוצרים מהחי שהייתי צורכת, לוקח זמן לגוף להתנקות לגמרי ולהגמל מההרגלים שהיינו חיים בהם ורק כשהגוף מתנקה לגמרי מכל טעמי הלוואי - תשימו לב איך פתאום חלב סויה/אורז/שקדים/טופו פחות דומיננטים ומשתלבים לכם יותר נעים בחך וגם יש סיכויים גבוהים שתאהבו את אותם מוצרים J
ככה קרה לי, כשניסיתי פעם ראשונה בדיוק אחרי שנגמלתי מחלבי - הדברים היו לי מגעילים. עכשיו, אחרי תקופה ארוכה שהגוף כבר נקי לגמרי מהטעמי לוואי - אני מכורה לחלב שקדים ואורז! אבל מכורה, גם טופו די טעים לי יחסית מבעבר ואני ממש לא מרגישה יותר את תחושת הגועל/לא טעים לי שהייתה בהתחלה כשרק הפסקתי לצרוך חלבי :) אז זה הטיפ שלי, תנו לזמן לעשות את שלו ולגוף להתנקות, זה מאוד משפיע על איך שהחך שלכם יקבל טעמים חדשים וטבעוניים J

מי שרוצה להרשם לאתגר22 יוכל לעשות זאת בלינק הבא: הרשמה לאתגר 22

לסיום - טבעונות זו הדרך חיים האידיאלית שבחרתי לעצמי J
מאז שאני בטבעונות חיי טובים ושלווים יותר, אני מרגישה טוב יותר.
תנו צ'אנס למה שהטבע יכול להציע לכם
(ולא, לאכול חיות זה לא הברירה הטבעית שהטבע מציע לנו) יש סיכוי גבוה שתופתעו לטובה.
נתראה בפוסטים הבאים - עם מתכונים ודברים מעניינים J

תגובות